REGULAMIN Cateringu okolicznościowego Diety od Brokuła
1 Definicje
Przez użyte w niniejszym regulaminie bądź zawartej z Zamawiającym Umowie skróty i terminy należy rozumieć:
- Adres – dokładny adres dostawy podany przez Zamawiającego podczas składania zamówienia, pod który Wykonawca dostarczy posiłki stanowiące zamówienia, obejmujący: miejscowość, kod pocztowy, ulicę, nr domu/mieszkania lub informację o sposobie i miejscu pozostawienia posiłków.
- Formularz internetowy – formularz kontaktowy dostępny pod adresem: www.dietyodbrokula.pl/catering-okolicznosciowy.
- Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (t.j. Dz. U. z 2020 r. , poz. 1740 z późn. zm.).
- Konsument - osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Obsługa kelnerska - usługa polegająca na delegowaniu ustalonej z Klientem ilości personelu celem podawania bądź wydawania w trakcie trwania Zlecenia posiłków dostarczonych przez Wykonawcę.
- Obsługa techniczna - usługa polegająca na organizacji miejsca wykonania Zlecenia m.in. poprzez rozstawienie sprzętu, naczyń przez przedstawicieli Wykonawcy.
- Oferta – wykaz posiłków, produktów, napojów i usług, które mogą być zamówione przez Zamawiającego, udostępnione w Serwisie Internetowym, a następnie przygotowane, dostarczone i świadczone przez Wykonawcę pod wskazanym Adresem za cenę wymienioną w jej treści.
- Regulamin – oznacza niniejszy regulamin świadczenia usług cateringu okolicznościowego na warunkach wskazanych pod adresem internetowym: www.dietyodbrokula.pl/catering-okolicznosciowy.
- Serwis Internetowy - witryna prowadzona przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.dietyodbrokula.pl/catering-okolicznosciowy.
- Spółka/Wykonawca – Diety od Brokuła Torłop Spółka Komandytowa z siedzibą w Warszawie, Al. Jana Pawła II 27, 00-867 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem: 0000854068, posiadająca NIP: 527-293-32-40.
- Teren Dostawy – oznacza obszar administracyjny miast na prawach powiatu Gdańsk, Sopot, Gdynia oraz powiatów gdańskiego, wejherowskiego, kartuskiego, puckiego oraz lęborskiego.
- Umowa – umowa zawierana za pośrednictwem komunikacji elektronicznej na odległość pomiędzy Klientem a Wykonawcą, której przedmiotem jest sprzedaż usługi cateringowej.
- Ustawa o prawach konsumenta - ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. 2020, poz. 287 z późn. zm.).
- Zakład produkcyjny Wykonawcy – zakład produkcyjny położony w Rumi (kod pocztowy 84-230), przy ul. Zakopiańskiej 1.
- Zamawiający – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa nadaje zdolność prawną, korzystająca z oferty Spółki lub zamierzająca z niej korzystać.
- Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane bezpośrednio u Wykonawcy, za pomocą formularza internetowego, telefonicznie, lub drogą e-mail.
- Zlecenie - usługa dostarczenia cateringu, która może wiązać się z dodatkowymi usługami m.in. udostępnieniem sprzętu gastronomicznego, Obsługą kelnerską lub techniczną w zakresie ustalonym z Zamawiającym w miejscu zorganizowanym i wskazanym przez Zamawiającego.
2 Postanowienia ogólne
- Regulamin cateringu okolicznościowego ,,Diety od Brokuła” określa sposób świadczenia usług przez Wykonawcę, zasady zawierania Umowy, realizację Zamówień, prawa i obowiązki Zamawiającego, a także tryb odstąpienia od Umowy i postępowania reklamacyjnego.
- Zamawiający korzystający z oferty cateringu okolicznościowego ,,Diety od Brokuła” umieszczonej w Serwisie internetowym zobowiązany jest do przestrzegania Regulaminu, a zatwierdzając ofertę Wykonawcy oraz zawierając Umowę z Wykonawcą dokonuje akceptacji treści Regulaminu.
- Zamawiający składający Zamówienie wyraża zgodę na gromadzenie, przechowywanie i przetwarzanie przez Wykonawcę danych osobowych niezbędnych do realizacji przedmiotu umowy. Szczegółowe warunki gromadzenia, przetwarzania oraz ochrony danych osobowych przez Wykonawcę określone zostały w zakładce Polityka prywatności i obowiązek informacyjny RODO dostępnej pod adresem: dietyodbrokula.pl/polityka-prywatnosci-i-cookies
3 Oświadczenia i zobowiązania Wykonawcy
- Wykonawca oświadcza, iż został wpisany do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowego Inspektora Sanitarnego, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2021 z późn. zm.) oraz posiada wszelkie niezbędne zezwolenia na prowadzenie działalności gastronomicznej i cateringowej.
- Wykonawca przygotowuje posiłki zgodnie z procedurami niezbędnymi do zapewnienia bezpieczeństwa żywności i żywienia z uwzględnieniem zapisów określonych w ustawie z 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2021 z późn. zm.)
- Wykonawca zapewnia, iż dostarcza posiłki transportem, spełniającym warunki sanitarne Państwowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w sposób gwarantujący utrzymanie odpowiedniej temperatury oraz jakości przewożonych potraw.
- Posiłki dostarczone są zgodnie z wolą Zamawiającego w posiadających atest opakowaniach lub naczyniach stanowiących własność Wykonawcy.
- Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia usług na rzecz Zamawiającego w zakresie i na warunkach określonych w Regulaminie oraz Umowie zawartej z Zamawiającym.
4 Składanie zamówień
- Przedmiotem Zamówienia jest dostawa posiłków, produktów bądź napojów wybranych przez Zamawiającego z oferty przedstawionej w Serwisie internetowym na Adres wskazany przez Zamawiającego.
- Wykonawca zastrzega sobie prawo do zmiany Oferty bądź przygotowania posiłków spoza opublikowanej listy, zgodnie z ustaleniami podjętymi z Zamawiającym. Aktualizacja listy posiłków udostępnionej w Serwisie internetowym nie stanowi zmiany niniejszego Regulaminu.
- Minimalna wartość Zamówienia wynosi 8 000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych 00/100) brutto.
- Zamówienia składane są przez Zamawiającego za pośrednictwem Formularza internetowego, telefonicznie pod numerem infolinii +48 58 727 27 37 bądź adresem poczty elektronicznej [email protected].
- W trakcie składania Zamówienia za pośrednictwem Formularza internetowego, telefonicznie bądź za pośrednictwem poczty elektronicznej należy podać następujące informacje niezbędne do jego realizacji Zamówienia:
- dane Zamawiającego, obejmujące: imię i nazwisko, adres, numer telefonu kontaktowego, adres dostawy, a w przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, jednostki nieposiadające osobowości prawnej, osoby prawnej dodatkowo firmę, adres siedziby i NIP;
- daty i godziny dostarczenia posiłków,
- adres,
- listy wybranych posiłków, produktów bądź napojów z Oferty Wykonawcy i ilości.
- W odpowiedzi na złożone Zamówienie Zamawiający otrzyma wiadomość e-mail ze szczegółową Ofertą zawierającą wykaz cen i kosztów dostawy.
- Wykonawca dopuszcza doprecyzowanie zamówienia drogą mailową lub telefoniczną.
- Akceptacja oferty Wykonawcy może nastąpić wyłącznie drogą mailową.
- Po przyjęciu Oferty Wykonawca udostępnia Zamawiającemu na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej draft Umowy na usługi cateringowe.
- Umowa na usługi cateringowe zawiera ustalone warunki Zamówienia, a w szczególności wybrane posiłki, produkty bądź napoje oraz formę ich dostawy, Adres, całkowitą wartość Zamówienia oraz informację o terminie wykonania Umowy.
- Z chwilą otrzymania drogą elektroniczną podpisanej przez Zmawiającego umowy, Wykonawca przystępuje do realizacji zamówienia.
5 Warunki realizacji Zamówienia oraz płatności
- Wykonawca dostarcza przedmiot zamówienia na Terenie Dostawy przez własnych dostawców.
- Posiłki dostarczane są wedle wyboru Zamawiającego w formie posiłków ciepłych, zimnych bądź dań gotowych do „zgrillowania”.
- Zamawiający może zlecić Wykonawcy do wykonania kompleksową usługę cateringową w postaci dostawy posiłków, udostępnienia niezbędnego sprzętu do realizacji Zlecenia oraz Obsługi kelnerskiej bądź technicznej.
- Cena dostawy posiłków uzależniona jest od odległości pomiędzy Zakładem produkcyjnym Wykonawcy a Adresem, zgodnie z poniższym wykazem:
- 70,00 zł (słownie: siedemdziesiąt złotych) brutto - do 30 km;
- 120,00 zł (słownie: sto dwadzieścia) brutto – powyżej 30 km do 70 km.
- W przypadku, gdy Zlecenie obejmuje również Obsługę techniczną bądź kelnerską i w związku z tym powstaną w miejscu świadczenia usług odpady lub śmieci, które Zamawiający zleci do utylizacji Wykonawcy, Zamawiający zobowiązany jest uiścić kwotę 100,00 zł brutto w terminie 7 dni od dnia realizacji usługi na podstawie wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT.
- Cena Obsługi technicznej oraz Obsługi kelnerskiej wynosi 100,00 zł brutto za rozpoczętą godzinę świadczenia usług, licząc od 1 osoby przydzielonej do obsługi Zlecenia Zamawiającego.
- Zamówienia przyjmowane są minimum 7 (słownie: siedem) dni przed dniem planowanego terminu wykonania Umowy.
- Zmiana Zamówienia oraz Umowy możliwa jest najpóźniej na 7 (słownie: siedem) dni przed terminem dostawy.
- Zamawiający zobowiązany jest w terminie trzech dni od dnia podpisania Umowy bądź finalnego zaakceptowania Oferty Wykonawcy do zapłaty zaliczki w wysokości 30% wartości całości Zamówienia, na podstawie wystawionej i przesłanej do Zamawiającego Faktury VAT, na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany w jej treści. Brak wpłaty zaliczki w terminie uprawnia Wykonawcę do odstąpienia od Umowy z winy Zamawiającego.
- Zaliczka podlega zaliczeniu na poczet wartości całkowitego zamówienia.
- Pozostała cena Zamówienia, pomniejszona o kwotę uiszczonej zaliczki, zostanie uiszczona przez Zamawiającego na podstawie wystawionej faktury VAT przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany w jej treści najpóźniej do dnia poprzedzającego dostawę Zamówienia. Brak wpłaty pozostałej części Zamówienia w terminie uprawnia Wykonawcę do odstąpienia od Umowy z winy Zamawiającego.
- Za dzień płatności uważany jest dzień zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Wykonawcy.
- W przypadku zmiany Zamówienia w czasie jego realizacji, Zamawiający zobowiązany jest uiścić różnicę w cenie Zamówieniu. Płatność wynikająca z ww. zmian powinna zostać uregulowana w terminie 7 (siedem) dni od dokonania zmiany Umowy bądź Zamówienie, na podstawie przekazanej przez Wykonawcę Faktury VAT.
- Całkowitą wartość zamówienia określa każdorazowo treść Umowy bądź zaakceptowana przez Zamawiającego Oferta.
- W przypadku nieodebrania przez Zamawiającego Zamówienia spowodowanego nieobecnością osoby upoważnionej do odbioru Zamówienia lub jakąkolwiek inną okolicznością niezgłoszoną Wykonawcy w dniu dostawy bądź błędnie podanym Adresem, przedmiot zamówienia uważa się za skutecznie dostarczony, a Umowę za wykonaną.
- W sytuacji odmowy odbioru przedmiotu Umowy w dniu jej realizacji przez Zamawiającego, w tym szczególności odmowy dostępu personelu Wykonawcy do lokalu wyznaczonego w Zamówieniu jako Adres, a także wszelkie inne działania lub zaniechania ze strony Zamawiającego lub osób, za które Zamawiający ponosi odpowiedzialność, uniemożliwiające lub istotnie utrudniające personelowi Wykonawcy, Umowa zostanie uznana za wykonaną. W tym przypadku Wykonawcy będzie przysługiwało prawo do pełnego wynagrodzenia wynikającego z Umowy.
- W przypadku dostarczenia posiłków w naczyniach stanowiących własność Wykonawcy, Wykonawca zastrzega sobie możliwość ich odbioru pod adresem dostawy na swój koszt najwcześniej następnego dnia roboczego przypadającego po dniu terminu realizacji Umowy najpóźniej w terminie 7 dni po terminie realizacji przedmiotu Umowy. Możliwy jest również osobisty zwrot naczyń stanowiących własność Wykonawcy w Zakładzie produkcyjnym Wykonawcy po wcześniejszym umówieniu terminu. Naczynia powinny być oddane w stanie nie gorszym niż otrzymany przez Zamawiającego. W sytuacji braku zwrotu naczyń bądź zwrotu w stanie uniemożliwiającym ich dalsze użytkowanie Zamawiający zostanie obciążony kosztami nabycia nowych przedmiotów o zbliżonej właściwości i jakości na podstawie noty obciążeniowej wystawionej przez Wykonawcę.
- W przypadku dostarczenia przedmiotu Umowy lub Zamówienia w naczyniach stanowiących własność Wykonawcy, Wykonawca zastrzega sobie możliwość ich odbioru pod Adresem, na swój koszt, najwcześniej następnego dnia roboczego przypadającego po terminie realizacji Umowy, a najpóźniej w terminie 7 dni po terminie realizacji przedmiotu Umowy. Możliwy jest również osobisty zwrot naczyń stanowiących własność Wykonawcy w Zakładzie produkcyjnym Wykonawcy po wcześniejszym umówieniu terminu. Naczynia powinny być oddane w stanie nie gorszym niż otrzymany przez Zamawiającego. W sytuacji braku zwrotu naczyń bądź zwrotu w stanie uniemożliwiającym ich dalsze użytkowanie Zamawiający zostanie obciążony kosztami nabycia nowych przedmiotów o zbliżonej właściwości i jakości na podstawie noty obciążeniowej wystawionej przez Wykonawcę.
Dostawa powyżej 70 km wyceniana jest po wskazaniu dokładnego Adresu, indywidualnie dla Zamawiającego i przedstawiana najpóźniej w chwili złożenia przez Wykonawcę Oferty Zamawiającemu przed zawarciem Umowy.
6 Odstąpienie od umowy
- Uwzględniając przedmiot Umowy mający charakter świadczenia usług w zakresie gastronomii, w której oznaczono dzień świadczenia usługi, stosownie do brzmienia przepisów art. 38 pkt 4 i 12 ustawy o prawach konsumenta Zamawiającemu nie przysługuje uprawnienie do odstąpienia od Umowy jako zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość.
- Wykonawca dopuszcza możliwość wypowiedzenia przez Zamawiającego w terminie:
- na 7 dni przed dniem realizacji usługi wskazanym w Umowie – w tym przypadku Wykonawca będzie miał prawo do zapłaty ceny Zamówienia w wysokości uiszczonej przez Zamawiającego zaliczki, a tym samym do jej zatrzymania;
- na 2 dni przed dniem realizacji usługi wskazanym w Umowie - w tym przypadku Wykonawca będzie miał prawo do zapłaty ceny Zamówienia w wysokości 50 % wartości Zamówienia;
- na 1 dzień przed dniem realizacji usługi wskazanym w Umowie - w tym przypadku Wykonawca prawo do zapłaty ceny Zamówienia w wysokości 70 % wartości Zamówienia.
- Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy bądź wypowiedzeniu Umowy wymaga formy pisemnej lub złożenia za pośrednictwem poczty elektronicznej pod rygorem nieważności. Wzór oświadczenia stanowi załącznik do Umowy.
7 Postępowanie reklamacyjne
- Reklamacje ilościowe dotyczące przedmiotu Umowy Zamawiający zobowiązany jest zgłosić przy czynności sporządzenia protokołu odbioru podczas dostawy przedmiotu Umowy.
- Reklamacje jakościowe związane z realizacją Umowy oraz związane z funkcjonowaniem Serwisu internetowego mogą być składane w formie pisemnej na adres siedziby Wykonawcy lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected].
- Złożona reklamacja powinna zawierać:
- identyfikację Zamawiającego (imię i nazwisko lub firma, adres zamieszkania lub adres siedziby firmy, adres poczty elektronicznej oraz nr telefonu).
- opis zdarzenia, wad posiłku, będącego podstawą reklamacji, dokumentację fotograficzną oraz podstawę faktyczną jej złożenia.
- W przypadku niespełnienia przesłanek w § 7 ust. 1 – 2, Zamawiający zostanie wezwany do uzupełnienia potrzebnych informacji do jej rozpoznania, w przypadku braku uzupełnienia reklamacja zostanie pozostawiona bez rozpoznania. O przyczynie nierozpatrzenia reklamacji Wykonawca powiadomi Zamawianego w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
- Reklamacje rozpatruje Wykonawca w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej doręczenia.
- Wykonawca wyraża zgodę na pozasądowe sposoby polubownego rozwiązania sporu z Konsumentem.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur, dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Wykonawcą.
8 Odpowiedzialność Wykonawcy
- Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za wprowadzenie przez Zamawiającego błędnych danych (w szczególności przez podanie błędnych danych osobowych lub kontaktowych) lub działanie Zamawiającego w sposób utrudniający, uniemożliwiający świadczenie i realizację usług oraz przedmiotu Umowy bądź Zamówienia przez Wykonawcę.
9 Postanowienia końcowe
- Zamawiający akceptuje okoliczność nagrywania rozmów telefonicznych wykonywanych za pośrednictwem aparatów telefonicznych Spółki. Rejestracja rozmów służy podwyższaniu kwalifikacji pracowników Spółki, a także rozpatrywaniu reklamacji oraz realizacji zamówień zgodnie z przepisami art. 14 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
- Wykonawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub zakończenia świadczenia poszczególnych funkcjonalności Serwisu internetowego, z uwagi na konieczność konserwacji, przeglądu lub rozbudowy bazy technicznej bądź oprogramowania.
- Wykonawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. Zamawiający zostanie powiadomiony przez Spółkę o zmianie Regulaminu na co najmniej 7 dni kalendarzowych przed wejściem w życie zmian Regulaminu za pośrednictwem korespondencji e-mail.
- Zmiana postanowień Regulaminu, na zasadzie określonej w § 9 ust. 3 Regulaminu, ma zastosowanie do zamówień złożonych po wejściu w życie zmiany Regulaminu. Zmiana nie ma zastosowania do Zamawiających, którzy złożyli Zamówienie w czasie obowiązywania jego poprzedniej wersji.