REGULAMIN Cateringu okolicznościowego "Diety od Brokuła"
1 Definicje
Przez użyte w niniejszym regulaminie bądź zawartej z Zamawiającym Umowie skróty i terminy należy rozumieć:
- Adres – dokładny adres dostawy podany przez Zamawiającego podczas składania zamówienia, pod który Wykonawca dostarczy posiłki stanowiące zamówienie, obejmujący: miejscowość, kod pocztowy, ulicę, numer domu/mieszkania lub informację o sposobie i miejscu pozostawienia posiłków.
- Formularz internetowy – formularz kontaktowy dostępny pod adresem: www.dietyodbrokula.pl/catering-okolicznosciowy.
- Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (t.j. Dz. U. z 2020 r. , poz. 1740 z późn. zm.) .
- Konsument - osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Oferta – wykaz posiłków, które mogą być zamówione przez Zamawiającego, a następnie przygotowane i dostarczone przez Wykonawcę na adres za cenę wskazaną w jej treści.
- Regulamin – oznacza niniejszy regulamin świadczenia usług cateringu okolicznościowego na warunkach wskazanych pod adresem internetowym: www.dietyodbrokula.pl/catering-okolicznosciowy.
- Serwis Internetowy - witryna prowadzona przez Wykonawcę pod adresem internetowym www.dietyodbrokula.pl/catering-okolicznosciowy.
- Spółka/Wykonawca – Diety od Brokuła Torłop Spółka Komandytowa z siedzibą w Warszawie, Al. Jana Pawła II 27, 00-867 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem: 0000854068, posiadająca NIP: 527-293-32-40.
- Teren Dostawy – oznacza obszar administracyjny miast na prawach powiatów: Gdańsk, Sopot, Gdynia oraz powiatów gdańskiego, wejherowskiego, lęborskiego, kartuskiego oraz puckiego.
- Umowa – umowa zawierana bezpośrednio u Wykonawcy, za pośrednictwem komunikacji elektronicznej na odległość pomiędzy Klientem, a Wykonawcą, której przedmiotem jest sprzedaż usługi cateringowej.
- Ustawa o prawach konsumenta - ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. 2020, poz. 287 z późn. zm.).
- Zakład produkcyjny Wykonawcy – zakład produkcyjny położony w Rumi (kod pocztowy 84-230), przy ul. Zakopiańskiej 1.
- Zamawiający – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa nadaje zdolność prawną, korzystająca z oferty Spółki lub zamierzająca z niej skorzystać.
- Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane bezpośrednio u Wykonawcy, za pomocą formularza internetowego, telefonicznie, lub drogą e-mail.
2 Postanowienia ogólne
- Regulamin cateringu okolicznościowego ,,Diety od Brokuła” określa sposób świadczenia usług przez Wykonawcę, zasady zawierania umowy, realizację zamówień, prawa i obowiązki Zamawiającego, a także tryb odstąpienia od umowy, i postępowania reklamacyjnego.
- Zamawiający korzystający z oferty cateringu okolicznościowego ,,Diety od Brokuła” umieszczonej w Serwisie Internetowym zobowiązany jest do przestrzegania Regulaminu, a zatwierdzając ofertę Wykonawcy oraz zawierając Umowę z Wykonawcą dokonuje akceptacji treści Regulaminu.
- Zamawiający wyraża zgodę na gromadzenie, przechowywanie i przetwarzanie przez Wykonawcę danych osobowych niezbędnych do realizacji przedmiotu umowy. Szczegółowe warunki gromadzenia, przetwarzania oraz ochrony danych osobowych przez Wykonawcę określone zostały w zakładce Obowiązek informacyjny RODO - Serwisu - Serwisu www.dietyodbrokula.pl dostępnej pod adresem: https://dietyodbrokula.pl/obowiazek-informacyjny-rodo/.
3 Oświadczenia i zobowiązania Wykonawcy
- Wykonawca oświadcza, iż został wpisany do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowego Inspektora Sanitarnego, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (t.j. Dz. U. z 2020 r., Poz. 2021 z późn. zm.) oraz posiada wszelkie niezbędne zezwolenia na prowadzenie działalności gastronomicznej i cateringowej.
- Wykonawca przygotowuje posiłki zgodnie z procedurami niezbędnymi do zapewnienia bezpieczeństwa żywności i żywienia z uwzględnieniem zapisów określonych w ustawie z 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2021 z późn. zm.)
- Wykonawca zapewnia, iż dostarcza posiłki transportem, spełniającym warunki sanitarne Państwowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w sposób gwarantujący utrzymanie odpowiedniej temperatury oraz jakości przywożonych potraw.
- Posiłki dostarczone będą zgodnie z wolą Zamawiającego w posiadających atest opakowaniach lub naczyniach stanowiących własność Wykonawcy.
- Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia usług na rzecz Zamawiającego w zakresie i na warunkach określonych w Regulaminie oraz Umowie zawartej z Zamawiającym.
4 Składanie zamówień
- Przedmiotem Zamówienia jest dostawa zestawu posiłków okolicznościowych bądź produktów garmażeryjnych zamówionych przez Zamawiającego z Oferty przedstawionej w Serwisie Internetowym do miejsca określonego przez Zamawiającego.
- Wykonawca zastrzega sobie prawo do powiększenia bądź zmniejszenia oferty o nowe posiłki. Aktualizacja listy posiłków dostępnych do Zamówienia w Serwisie Internetowym nie stanowi zmiany niniejszego Regulaminu..
- Wykonawca dopuszcza możliwość odbioru przez Zamawiającego Zamówienia w Zakładzie Produkcyjnym Wykonawcy.
- Minimalna wartość zamówienia wynosi 1.200,00 zł. Ostateczną wartość oraz składniki zamówienia określone zostaną w drodze rozmów prowadzonych pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym i sfinalizowane w treści zawartej umowy. Wykonawca zastrzega możliwość odmowy realizacji zamówienia i zawarcia umowy.
- Zamówienia składane są przez Zamawiającego za pośrednictwem Formularza internetowego, telefonicznie pod numerem infolinii +48 58 727 27 37 bądź adresem poczty elektronicznej okolicznosciowy@dietyodbrokula.pl.
- W trakcie składania zamówienia za pośrednictwem Formularza internetowego, telefonicznie bądź adresem poczty elektronicznej należy podać następujące informacje niezbędne do jego realizacji:
- dane Zamawiającego, obejmujące: imię i nazwisko, adres, numer telefonu kontaktowego, adres dostawy, a w przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, jednostki nieposiadające osobowości prawnej, osoby prawnej dodatkowo firmę, adres siedziby i NIP;
- daty i godziny dostarczenia posiłków, listy wybranych posiłków z Oferty Wykonawcy i ilości porcji.
- W odpowiedzi Zamawiający otrzyma zwrotną wiadomość e-mail, ze szczegółową ofertą zawierającą wykaz cen i kosztów dostawy.
- Wykonawca dopuszcza doprecyzowanie zamówienia drogą mailową lub telefoniczną.
- Po przyjęciu oferty zamówienia Wykonawca udostępnia Zamawiającemu na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej draft Umowy na usługi cateringowe.
- Umowa na usługi cateringowe zawiera ustalone warunki zamówienia, a w szczególności wybrane posiłki, formę ich dostawy, całkowitą wartość zamówienia oraz informację o terminie wykonania Umowy.
- Z chwilą otrzymania drogą elektroniczną podpisanej przez Zamawiającego umowy, Wykonawca przystępuje do realizacji zamówienia.
5 Warunki realizacji Umowy i płatności
- Wykonawca dostarcza przedmiot zamówienia na Terenie Dostawy przez własnych dostawców.
- Posiłki dostarczane są wedle wyboru Zamawiającego w formie posiłków ciepłych, zimnych bądź dań gotowych do „zgrillowania”.
- Cena dostawy posiłków uzależniona jest od odległości pomiędzy Zakładem produkcyjnym Wykonawcy a Adresem dostawy, zgodnie z poniższym wykazem:
- 70 zł brutto - do 35 km;
- 120 zł brutto – powyżej 35 km.
- Zamówienia przyjmowane są do realizacji na minimum siedem dni przed dniem planowanego terminu wykonania umowy.
- Zamawiający w dniu podpisania Umowy zobowiązany jest do zapłaty zaliczki w wysokości 30% wartości całości zamówienia, na podstawie wystawionej i przesłanej do Zamawiającego Faktury VAT, na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany w jej treści. Potwierdzenie uiszczenia zaliczki powinno zostać przekazane do Wykonawcy na adres poczty elektronicznej najpóźniej do dwóch dni od dnia zawarcia Umowy. Brak wpłaty zaliczki w terminie uprawnia Wykonawcę do odstąpienia od umowy z winy Zamawiającego.
- Zaliczka podlega zaliczeniu na poczet wartości całkowitego zamówienia.
- Pozostała cena zamówienia, pomniejszona o kwotę uiszczonej zaliczki, zostanie uiszczona przez Zamawiającego na podstawie wystawionej faktury VAT przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany w jej treści najpóźniej do dnia poprzedzającego dostawę zamówienia. Brak wpłaty pozostałej części Zamówienia w terminie uprawnia Wykonawcę do odstąpienia od umowy z winy Zamawiającego.
- Za dzień płatności uważany jest dzień zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Wykonawcy.
- W przypadku zmiany zamówienia w czasie jego realizacji, Zamawiający zobowiązany jest uiścić różnicę w zamówieniu. Zmiana zostanie ustalona z klientem indywidualnie. Zmiana zamówienia możliwa jest najpóźniej na cztery dni przed terminem dostawy.
- Całkowitą wartość zamówienia określa każdorazowo treść Umowy.
- W przypadku nieodebrania przez Zamawiającego Zamówienia spowodowanego nieobecnością osoby upoważnionej do odbioru zamówienia lub jakąkolwiek inną okolicznością niezależną od Zamawiającego bądź błędnie podanym adresem, przedmiot zamówienia uważa się za skutecznie dostarczony, a Umowę za prawidłowo wykonaną.
- W sytuacji odmowy odbioru posiłków w dniu realizacji Umowy przez Zamawiającego, w tym szczególności niedopuszczenie personelu Wykonawcy do lokalu wyznaczonego w zamówieniu jako miejsce dostawy usługi cateringowej, a także wszelkie inne działania lub zaniechania ze strony Zamawiającego lub osób, za które Zamawiający ponosi odpowiedzialność, uniemożliwiające lub istotnie utrudniające personelowi Wykonawcy zrealizowanie Usługi dostarczenie produktów zostanie uznane za skuteczne. W tym przypadku Wykonawcy będzie przysługiwało prawo do pełnego wynagrodzenia wynikającego z Umowy.
- W przypadku dostarczenia posiłków w naczyniach stanowiących własność Wykonawcy, Wykonawca zastrzega sobie możliwość ich odbioru pod adresem dostawy na swój koszt najwcześniej następnego dnia roboczego przypadającego po dniu terminu realizacji Umowy, najpóźniej w terminie 7 dni po terminie realizacji przedmiotu Umowy. Możliwy jest również osobisty zwrot naczyń stanowiących własność Wykonawcy w Zakładzie produkcyjnym Wykonawcy, po wcześniejszym umówieniu terminu. Naczynia powinny być oddane czyste, w formie nie gorszej niż otrzymane przez Zamawiającego. W sytuacji braku zwrotu naczyń bądź zwrotu w stanie uniemożliwiającym ich dalsze użytkowanie, Zamawiający zostanie obciążony kosztami nabycia nowych przedmiotów o zbliżonej właściwości i jakości na podstawie noty obciążeniowej wystawionej przez Wykonawcę.
- Istnieje możliwość zakupu usługi cateringowej wraz z obsługą kelnerską w kwocie 50 zł/h.
6 Rozwiązanie umowy
- Uwzględniając przedmiot Umowy mający charakter świadczenia usług w zakresie gastronomii, w której oznaczono dzień świadczenia usługi, stosownie do brzmienia przepisów art. 38 pkt 4 i 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827 ze zm.) Zamawiającemu nie przysługuje uprawnienie do odstąpienia od Umowy jako zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość.
- Wykonawca dopuszcza możliwość wypowiedzenia Umowy przez Zamawiającego w terminie:
- na 7 dni przed dniem realizacji usługi wskazanym w Umowie – w tym przypadku Wykonawca będzie miał prawo do wynagrodzenia w wysokości uiszczonej przez Zamawiającego zaliczki, a tym samym do jej zatrzymania;
- na 2 dni przed dniem realizacji usługi wskazanym w Umowie - w tym przypadku Wykonawca będzie miał prawo do wynagrodzenia w wysokości 50 % wartości zamówienia;
- na 1 dzień przed dniem realizacji usługi wskazanym w Umowie - w tym przypadku Wykonawca będzie miał prawo do wynagrodzenia w wysokości 70 % wartości zamówienia.
7 Postępowanie reklamacyjne
- Reklamacje ilościowe dotyczące przedmiotu Umowy Zamawiający zobowiązany jest zgłosić przy czynności sporządzenia protokołu odbioru podczas dostawy produktów. Zastrzeżenia zgłoszone po terminie wskazanym w zdaniu poprzednim nie będą uwzględniane.
- Reklamacje jakościowe związane z realizacją Umowy należy składać w terminie 24 godzin od dnia odbioru zamówienia. Reklamacje rozpatruje Wykonawca w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej doręczenia.
- Złożona reklamacja powinna zawierać:
- a) identyfikację Zamawiającego (imię i nazwisko lub firma, adres zamieszkania lub adres siedziby firmy, adres poczty elektronicznej oraz nr telefonu).
- b) opis zdarzenia, wad posiłku, będącego podstawą reklamacji, dokumentację fotograficzną oraz okoliczności uzasadniające jej złożenie.
- W przypadku niespełnienia przesłanek w § 7 ust. 1 – 2, reklamacja zostanie pozostawiona bez rozpoznania. O przyczynie nierozpatrzenia reklamacji Wykonawca niezwłocznie powiadomi Zamawianego.
- Przyznane rekompensaty z tytułu zasadnej reklamacji będą przekazywane na rzecz Zamawiającego w terminie 14 dni roboczych od dnia doręczenia Zamawiającemu, na adres poczty elektronicznej decyzji Wykonawcy w przedmiocie uznania reklamacji.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur, dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Wykonawcą.
8 Odpowiedzialność Wykonawcy
- Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za wprowadzenie przez Zamawiającego błędnych danych (w szczególności przez podanie błędnych danych osobowych lub kontaktowych) lub działanie Zamawiającego w sposób utrudniający, uniemożliwiający świadczenie i realizację usług przez Wykonawcę.
9 Postanowienia końcowe
- Zamawiający akceptuje okoliczność nagrywania rozmów telefonicznych wykonywanych za pośrednictwem aparatów telefonicznych Spółki. Rejestracja rozmów służy wyłącznie podwyższaniu kwalifikacji pracowników Spółki, a także rozpatrywaniu reklamacji oraz realizacji zamówień zgodnie z przepisami art. 14 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
- Wykonawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub zakończenia świadczenia poszczególnych funkcjonalności Serwisu Internetowego, z uwagi na konieczność konserwacji, przeglądu lub rozbudowy bazy technicznej bądź oprogramowania.